torsdag 31 mars 2011

Trädgården.



Vi har haft underbart väder, så jag passade på att ta fram storspaden, räffsan, sekatörer och allt jag kunde hitta i källaren. Bilderna talar för sig själva hoppas jag...! Jag har fått lägga om kantstenar och skalat av översta lagret jord, då det var så mycket ogräs så jag själv nästan gick vilse!! Hittade en trappa jag inte sett på många år med!

Kan tala om att när vi övertog huset så hade ingen arbetat med tomten/rabatterna på flera år och inte jag o sambon heller på 4 år minst.. men NU, nu ska min älskade son få sitt egna land! Vi ska plantera jordgubbar och smultron där i år, hade jag tänkt till honom. Just nu har vi vackra vårblommor som snödroppar och jag har sett att påskliljorna är på väg upp med. Senare får vi även se de otroligt vackra tulpanerna! Uppföljning kommer givetvis att ske på Lillens land! =) Resten utav trädgården får även den smaka på ny jord och rusk o ris ska bort nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar